Elevstævne og generalforsamling 2018

—
18. juni 2018

”En lærke letted, og tusind fulgte, og straks var luften et væld af sang.” Sådan skrev Mads Nielsen i 1945 oven på Danmarks befrielse d. 5. maj. Samme dato 73 år senere var gamle og nuværende elever og lærere samlet til elevstævne på TE. Og selvom de to begivenheder ikke kan sammenlignes, så har de dog det tilfælles, at luften var et væld af sang. For som altid, når vi er samlet på TE, er det sangen, der rammer dagen ind. Fra velkomstsangen ”Det dufter lysegrønt af græs” på plænen foran spisesalen mens flaget hejstes i skolens spritnye flagstang (den gamle knækkede i sommers), og vi missede med øjnene i den skarpe sol – for det var pragtfuldt vejr i Tommerup den dag. Til fællestimens kavalkade af efterskolesange – ikke mindst TEs jubilæumssang ”Grib dagen” – mens aftenrøden hænger over skolens tage og dagen langsomt slutter. Og når der ikke er sang, er der plads til alt det, vi kender og vender tilbage for at opleve: gensyn med holdkammerater og skolen, fodboldkamp, musik/teater-forestilling, repræsentantskabsmøde, osv. En stor tak til skolen skal lyde for endnu engang at afvikle et herligt elevstævne.

Elevstævnet dannede også rammen om Elevforeningens årlige generalforsamling. I år havde bestyrelsen foreslået ændringer til foreningens vedtægter, hvilket generalforsamlingen tilsluttede sig. Det betød, at der kunne vælges fire nye medlemmer til bestyrelsen, og valget blev afgjort ved kampvalg blandt de seks opstillede kandidater. De nyvalgte medlemmer er: Anne Hjul Johannesen (elev 13/14), Fie Pedersen (16/17), Katrine Vig (14/16) og Karsten Dideriksen (04/06, genvalgt). Derudover indtræder Jacob Nygård, Jacob Aasø og Emma Krogh i bestyrelsen i deres egenskab af hhv. holdformand og suppleanter for årgang 17/18. Referat fra generalforsamlingen og de nye vedtægter vil være at finde på foreningens hjemmeside i nær fremtid.

Af Karsten Dideriksen

Tommerup Efterskole