Nyt skoleår og nyt linjefag

21. august 2019

Efter en lang sommer med forladte gange og rungende stilhed på skolen, flyttede der den 11. august endelig et nyt elevhold ind på Tommerup Efterskole. 115 oplagte og motiverede elever, der dag for dag fylder hver en krog af skolen med liv og glæde. Selvfølgelig er der nogen, der har sværere ved opstarten end andre. Nogen hvor savnet og hjemveen fylder, og hvor det utvivlsomt er hårdt arbejde at vende sig til nye senge, nye rutiner, nye venner og meget mere. Men i fællesskab og med gåpåmod skal de sidste også nok komme til at føle sig hjemme i de nye omgivelser.

Et nyt skoleår betyder også ofte et velkommen til nye kollegaer, og det er også tilfældet i år. Fra den 1. august har vi budt velkommen til Karen Louise Clausen som ny musik- og engelsklærer. Karen kommer med en masse erfaring, både som gymnasielærer, frivillig i mange år i KFUM og KFUK, og ikke mindst som grundlægger og korleder i Fællesklangkorene i Aarhus og Odense. Vi har også sagt velkommen tilbage til Anja Cecilie Olsen, som har været ansat siden midten af september sidste år som årsvikar i dansk, engelsk, historie og kristendom. Anja fortsætter i dette skoleår og vil udover ovenstående også undervise i pige-fitness. Vi glæder os til Anja fortsætter, og til at lære Karen endnu mere at kende, både med deres stærke faglighed men endnu vigtigere som to gode kollegaer. Derudover er vi glade for at Anna Dragsbæk Juliussen er tilbage på skolen efter et år på barsel.

Ud over nye ansigter på skolen bliver skoleåret 2019/20 også året, hvor vi forbereder os på et nyt linjefag, der skal skydes i gang fra august 2020. Det nye linjefag bliver dans, og vi glæder os til at udvikle faget sammen med vores dygtige samarbejdspartnere. Dans på Tommerup Efterskole skal være med vægt på samskabelse og danseglæde frem for færdighedstræning og konkurrence. Personen, der skal stå i spidsen for det nye linjefag, skal vi ud og finde, så vi i fællesskab med den helt rigtige kan få faget til at finde sin endelige form. Vi glæder os til at byde en masse danseglade elever velkommen fra august 2020. Hjælp os med at sprede budskabet!

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]